lördag 13 november 2010

Sjukt jobbigt

Har varit förkyld en vecka nu och det börjar bli psykande.
En liten tröst i tillvaron är att Pär också är sjuk, så igår bäddade vi ner oss i min soffa och hade Buffy-maraton (10 avsnitt - äntligen såg vi Doppelgängerland-avsnittet *älsk* och nu är vi inne på säsong 4!) och sköljde ner C-vitamintabletterna med Kan-Jang och grönt te.

Igår var jag helt säker på att jag skulle vakna frisk idag. No such luck. Är så jävla less på det här nu. Att känna mig trött och trasig och liksom avskärmad från världen. Det känns som när man är deprimerad. Orkar ingenting. Inget är tillräckligt kul för att vara värt besväret. Mest lockande hela tiden är att ligga och stirra upp i taket. Följa vågorna av trötthet som passerar genom kroppen.

2 kommentarer:

  1. Usch nej inte kan jang, testade det en gång och blev helt konstig och började skaka., För mycket uppiggande medel i? /: // Jonas

    SvaraRadera
  2. Oj, du kanske är känslig för nåt i det? Jag brukar dricka det när jag håller på att bli förkyld, har aldrig varit med om nåt sånt.

    SvaraRadera