onsdag 17 november 2010

Sanning om konsekvens


Idag hade jag och Sara möte med vår redaktör Sofia på Rabén & Sjögren. Vi har nu kommit till den fas av redigeringen då man är nere och pillar på kommaterings-nivå. Såhär ser de prydliga excel-arken ut, som vi ska använda för att konsekvenskontrollera vår stavning av diverse ord - många ord och uttryck kan ju stavas och särskrivas på olika sätt som båda är korrekta, men det viktiga är att man väljer SAMMA genomgående.

ÄLSKAR att Sara älskar sånt här. Hon är verkligen en ordningsmänniska - och jag är det verkligen inte.

Direkt efteråt hade jag och Sara vårt första möte om handlingen i bok 2. Nu längtar jag efter att börja skriva igen. Det känns så tryggt att vi hela tiden vetat hur den tredje och sista boken ska sluta. Nu kan vi leka med deras brokiga väg ditåt.

1 kommentar:

  1. Haha, ordningsmänniska är lite väl smickrande kanske med tanke på mina dammosaurier. Listfetischist ... ;)

    SvaraRadera