söndag 20 mars 2011

Nu ska det bögas loss hemma i sängen!

Snubblade över den här listan och kände att jag verkligen blev sugen på att läsa lite bögigt. Slängde just iväg en beställning på nätet. Det fick bli bögspökhistiorien Vintage, bögsuperhjältehistorien Hero, bögiga mordmysteriet Density of souls (av Christopher Rice, son till Anne Rice!), och bögtonårskärleksromanen Dream boy. Dessutom beställde jag Farväl till Berlin (av Christopher Isherwood - det är boken som ligger till grund för filmen Cabaret) bara för att Sara har ylat så mycket om att jag måste läsa den.

5 kommentarer:

  1. Hero är tyvärr inte särskilt bra. Klyschig, illa skriven och full av logiska luckor. Slutet är rent pinsamt. Synd, för jag hade sett fram emot att läsa den.

    SvaraRadera
  2. Jag läser ungdomsboken Ung, bög och jävligt kär.
    Skulle behövt en något strängare redaktör, väldigt pratig och med många stereotypa karaktärer, men jag gillar den ändå.
    Lotta Th

    SvaraRadera
  3. Strålande att du tänker läsa Isherwood, men avbeställ den och beställ på engelska i stället! Jag tror definitivt att man bör läsa honom på originalspråk, om man. Här kan du köpa båda hans Berlinromaner till ett billigt pris:

    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0749397020

    SvaraRadera
  4. Lotta, den har jag tänkt läsa!
    Knallhatten, nu avbeställde jag den....
    Sara: grejen är bara att jag faktiskt längtar efter att läsa mer på svenska. Särskilt nu... ;-)

    SvaraRadera
  5. Neej, Hero är fantastiskt bra! Väldigt Buffyig. Många trådar i historien som fungerar utmärkt tillsammans, levande karaktärer, osv. Jag håller med Stan Lee: “Wow! This totally original, can’t-put-it-down page turner is more than a terrific read, it’s an unforgettable experience — not to be missed!”

    SvaraRadera