onsdag 16 mars 2011

Fram och tillbaka, fram och tillbaka

Hade inte alls tänkt att jag och J skulle flytta ihop på länge än.
Men nu sitter jag här, helt död av tröttma, för att han skulle åka till Malmö och jobba och vi var tvungna att gå upp extra tidigt för att hinna hem till mig innan för att han glömt sina glasögon här.

Hela tiden såna här grejer. Datorn alltid i fel lägenhet. Omöjligt att planera tvätt för rena grejer tar slut mystiskt fort, och alla strumpor har blandats med varandra och lådorna är fulla med opar. Gå fram och tillbaka mellan lägenheterna. Alltid ha en övernattningsväska med mig när jag går ut och han inte är med. Och så är det det där med pengar. Hur mycket lättare livet skulle bli, hur mycket mer man skulle ha råd med, om man inte betalade två dyra lån på varsitt håll.
Och inget av det här är ju egentligen jättebra anledningar att flytta ihop, men det känns som bra anledningar att inte bo isär.

6 kommentarer:

  1. det är väl bra att tänka praktiskt? det är inte så bra att flytta ihop av den enda anledningen att man inte står ut att inte se varandra varenda minut.
    för det är ju praktiskt. och liksom trevligt:-)

    SvaraRadera
  2. elisabeth, bra inställning! Den ska jag låta sjunka in och se vad som händer!

    SvaraRadera
  3. Det behöver ju inte vara en sån big deal. Börja med att hyra ut en av läggorna ba. Istället för att köpa nåt nytt ihop som förra ggn. Eller hyr nåt nytt och hyr ut bägge era. Lite barnkliv så.

    SvaraRadera
  4. Frau, vi började faktiskt tänka i de banorna i morse!

    SvaraRadera
  5. Bah, vet hur det känns. Blir tokig på det eviga släpandet av alla himla PRYLAR. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Hopplöst. Eller att komma hem kvart i elva och så ska man bara hämta en massa grejor och sen iväg till den andra liksom. Meckigt värre.

    SvaraRadera