lördag 5 mars 2011

Jag plockar fram min inre Betty Draper

Det är väldigt svårt att tänka på NÅGOT annat än Cirkeln just nu. Vilket är bra när jag ska skriva på den andra boken, men uruselt när jag ska försöka fokusera på ett liv också.
Idag ska jag testa en ny metod: laga en rätt så avancerad trerätters middag. Jag tror det kommer ta halva dan, åtminstone för mig som inte är särskilt bra på att laga mat, utan måste stå med näsan rakt ner i kokboken och göra allt långsamt steg för steg.
Bara att skriva en inköpslista höll mig sysselsatt i en kvart.

UPPDATERING: Med en citrontårta i ugnen, en soppa på spisen och rödbetsbiff-smet över hela händerna (jag ska lägga smetana och rom på biffarna sen, tänkte jag mig) känner jag mig snarare som Betty Drapers husa. 

1 kommentar:

  1. Citrontårta och rödbetsbiffar. Lät som rätt avancerade maträtter att laga det där, men gott.

    SvaraRadera