tisdag 8 mars 2011

Mari, Moa, jag och Bruce

Har haft en så himla kul kväll! Jag, Mari Jungstedt, Lina Forss, Christina Stielli och Moa Herngren pratade på scenen som en del av en inspirationskväll om skrivande, för människor med skrivardrömmar. Riktigt trevlig (och stor!) publik som ställde bra och tankeväckande frågor. Och jag tror att jag har världens skönaste kollegor.

En annan bra bonus var att träffa Linn som tog hand om min försäljningen av mina böcker och skriver en skön blogg. Nu hoppas jag att hon skriver en bok också! 

5 kommentarer:

  1. Tack för en skitbra kväll och för att du tog dig tid att pusha oss med författardrömmar lite närmare vår dröm! Det var givande.

    SvaraRadera
  2. Åh!! Nu blev jag ju superduperglad! Tack för de där fina orden och så hoppas jag vi kanske kan träffas vid något mer tillfälle så jag får chansen o fråga ut dig på allt om skrivande och hela fadderrutten! Ps. Jag meddelar sig när skrivandet av boken påbörjas! :-)

    SvaraRadera
  3. Vill bara tacka för en jätteinspirerande kväll i måndags, var så intressant att lyssna på dig och dina författarkollegor, lite nya tips i verktygslådan och en del igenkännignsfaktorer var det under kvällen. Hoppas på fler liknande kvällar framöver. Nu är jag ännu mer peppad att fortsätta skriva.

    Lycka till med din kommande fantasyromanen!

    Ha det gott!
    Sandra (som också skriver fantasy just nu men för vuxna är det tänkt. Vi får se hur långt jag kommer men himla kul är det även om det är myckeet jobb, jag trodde nästan det skulle vara lättare med fantasy där man får hitta på allt själv, men det är nog tvärtom man måste ju snarare uppfinna allt och sätta alla regler för magi os.v. fast det är ju på sätt och vis charmen och utmaningen i det hela också men hade jag vetat det hade jag kanske börjat med något enklare då det är mitt första längre manus)

    SvaraRadera
  4. Tack! Och ja, vet vad du menar - det blir mycket jobb för man måste se till att alla regler inom ens värld blir konsekventa. Herregud vad vi har jobbat med det där... men det är en sån kick när det funkar!!!

    SvaraRadera