lördag 26 februari 2011

Bored game

Igår bjöd jag och Pär på middag. Sara och M skulle ju komma och hjälpa oss att uttyda reglerna för det zombie survival board game som jag köpt till Pär i julklapp.

 

Här grubblas det i soffan medan jag och Pär (till 98 % Pär faktiskt) lagade pasta med vit tryffelolja, ostronskivling och fänkål.
Efter middagen satte vi igång. Ganska peppade i början. Det kändes som om det nog skulle funka ändå. Efter nån timme började allt gå oss ur händerna. Vi var tvungna att hitta på egna regler där inga regler fanns. Chansa lite här och där. Hoppa över nån grej.


Ytterst fejkad entusiasm från min sida. Pär har slutat låtsas. Jag blev riktigt arg till slut. För det kändes som om spelet skulle kunnat vara riktigt roligt med en vettig regelbok bara.
Men det var en trevlig kväll ändå. Och Sara och Micke förtjänade sin mat, kan man lugnt säga.

2 kommentarer:

  1. Ett spel som inte går att spela skulle jag nog faktiskt reklamera.

    SvaraRadera
  2. Så här såg det ut när vi spelade skiten:
    http://narordentarslut.blogspot.com/2011/01/i-walked-with-zombie.html

    Jag lider med er.

    SvaraRadera