torsdag 17 februari 2011

Just nu!

Hakar på den här enkäten från Helenas eminenta Dark Places-blogg:

Just nu:


Läser jag: Satans raseri, av Bengt Ankarloo.
 … och tycker: att den är fruktansvärt omständligt skriven. Det är förvisso en faktabok, men med ett så ohyggligt spännande ämne som häxjakterna i Sverige - med en historik över synen på trolldom, magi och demoner från antiken och framåt - så borde det gå att få mer flyt och bladvändande i texten. Inte så att jag vill att det ska fördummas, men det hade varit så lätt att åtgärda, att göra läsningen mer njutbar. Dessutom hittade jag korrfel redan i andra meningen på första sidan, och det blir extra irriterande, att det är så tillkrånglat att till och med redaktören och författaren verkar ha tappat greppet om texten.
Lyssnar jag på: Det här. Om och om och om igen. Dör lite varje gång.
Tittar jag på: Face Off (urbra reality om special effects make up artists), RuPaul's Drag Race s3, Top Chef All Stars. Bara reality just nu, med andra ord. Förutom filmer, då.
Känner jag: Oerhört glad över att jag och Sara (IDAG!) är klara med Cirkeln! Nu är texten färdig för att skickas till tryckeriet! Och vi har så bra idéer för den andra boken i trilogin. Och jag har haft en strålande kväll med Pär ikväll, och jag är nykär i J, så ja. Livet är faktiskt rätt så fantastiskt.
Önskar jag: att jag ska våga njuta av allt det fina, och inte ge mig hän åt "tänk om allt försvinner"-ångest.
Längtar jag efter: sommar (originellt, jag vet), att börja skriva igen, att Cirkeln äntligen ska släppas!

1 kommentar:

  1. Tänkte faktiskt på dig när jag såg det där Adèle-klippet första gången, att du nog skulle gilla det.

    Ja, nu gäller det att njuta!

    SvaraRadera