tisdag 8 februari 2011

Bokslut över dagen (Sarah Michelle Gellar var en del av den)

Idag satt jag på Urban Deli vid Nytorget och sörplade på samma kaffe i ungefär fyra timmar medan jag skrev Aftonbladet-texter. Det kändes som att vara student igen. Herregud vad länge man kunde få en kaffe att räcka då. Och sen gick man över till att göra silverte, om en påtår kostade några kronor. Kändes som om personalen var rätt irriterade på mig mot slutet. Tror det blev rätt bra texter i alla fall.

Resten av dagen: Har äntligen varit och klippt mig. Käkade lunch med fina människor. Tränade. Såg äntligen Possession på dvd, filmen där Sarah Michelle Gellar regisserats av Joel Bergvall och Simon Sandquist. En stark tvåa får det bli, det är en ganska yxig film med uppenbara problem med karaktärerna - till exempel är pojkvännen är så helgonlik att det blir parodiskt. Men ändå, det var Sarah Michelle Gellar i ögonen i över en timme. Det räcker långt. Men jag önskar att hon kunde få igång karriären med lite projekt som var värdiga henne. Hoppas massor på den här nya serien!

Och nu tidig sängdags - känner en viss skräckblandad förtjusning inför morgondagen, då jag och Sara ska upp till vår redaktör Sofia på förlaget och gå igenom de allra sista ändringarna i korrekturet på Cirkeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar