tisdag 22 februari 2011

Alfapetar

Är just nu besatt av Alfapet-appen Words with friends. Har sju stycken matcher igång med sju vänner. Älskar känslan av att lyckas lägga ut ett Q på en trippelbokstavspoängruta eller få ut en massa bokstäver med trippla ordpoäng. Det är ungefär så det måste kännas att hitta botemedlet för cancer. Mitt rekord hittills är 99 poäng.
Nackdelarna med appen: det är svårt att inte släppa allt jag har för händer så fort jag får ett sms om att nån av mina motspelare lagt ett nytt ord. Och det tar betydligt längre tid att somna på kvällarna nu.
Plus att jag är en extremt kass förlorare, som tycker det blir tråååååkigt och bara vill avsluta matchen så fort jag ligger lite under. Men jag kanske helt enkelt kan se det här som en övning. Bli en bättre människa. Kanske.

4 kommentarer:

  1. Första ggn som jag vill ha en iPhone :( Jag vill spela mot dig!

    SvaraRadera
  2. Men den kommer till Android när som helst! Kolla!

    SvaraRadera
  3. Istället för att vara en dålig förlorare kan du försöka dig på att vara en fuskande vinnare. Det finns ett antal websidor för alfapethjälp, i alla fall på engelska och franska :-)
    Några veckor efter att jag hittade dem så slutade jag spela på fejjan, då jag kände mig smutsig...

    SvaraRadera
  4. Hahaha, jag har försökt hålla mig ifrån dem. Observera försökt. Men det var i början. Och de hjälper ju inte ändå, det man får poäng på är ju att att lägga ord på rätt ställen och att inte lägga ord så att motspelaren kommer åt de eftertraktansvärda bonusrutorna...

    SvaraRadera