tisdag 8 februari 2011

The kids are all right och filmen var väl helt okej den med. Men inte mer.

Såg The kids are all right på dvd igår. Kanske hade jag för höga förväntningar, men den grep inte riktigt tag. Det kändes lite väl konstruerat mellan varven, det himla härligt frigjorda.
Fast jag känner inte för att negga idag, så vi tar det jag gillade istället: 

1) att vi nu kommit så långt att sexualitet kan få vara lite mer komplicerad och rörig och oförutsägbar även i en "bred" film.

2) att Julianne Moore och Annette Bening och Mark Ruffalo impade var inte så oväntat - men jag älskade Mia Wasikowska. Gamla "Top model"-deltagaren Yaya klarade sig också rätt bra, men jag hade svårt att koppla bort hur mycket jag störde mig på henne den där säsongen.

3) de allra sista scenerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar