torsdag 28 oktober 2010

Gam-gubbe

Har ju känt mig så jävla duktig som hållit igång och tränat hela det här året. Jag har gått ner nästan tio kg. 

Idag träffade jag en tränare, som bara skulle ge mig lite nya sköna övningar att variera mitt program med.
Trodde jag.

Han kollade på mig uppifrån och ner, skakade på huvudet och sa att jag har helt fucked up hållning som bara kommer att bli värre om jag inte börjar göra helt nya övningar - genast. Jag har gamnacke och början till kutande rygg. Han visade några övningar jag borde göra - och höll på att kräkas av ansträngningen fastän de där hantlarna var små och babyrosa.

Jaha. Kul. Så nu måste jag börja träna ryggen och axlarna och baksidan av låren och alla de där övningarna är ungefär det tråkigaste jag vet. Förutom att stretcha - och han menade att jag borde stretcha ut framsidan av kroppen jättelänge och jätteofta. Och jag känner att jag måste intala mig här och nu att han faktiskt har rätt, annars kommer jag aldrig att göra det här till en vana. Lika bra att sätta igång medan jag fortfarande kan göra något åt saken.

Måste börja tänka på hur jag sitter när jag jobbar också. Typ: inte halvligga i soffan ihopkurad som en kringla med laptopen på knäna.

1 kommentar:

  1. Draddad av samma äckliga diagnos och liknande fascist recept. Fick dessutom order om Pilatesvideo för hemmabruk! Hej medelåldern By youth. Puss Anna Wikman

    SvaraRadera