söndag 17 april 2011

Tack och adjö, bloggvärlden! Hej Twitter!

Det här blir mitt sista blogginlägg. Kanske nånsin. Men man ska aldrig säga aldrig. Snart kanske jag börjar längta. Sakna kommer jag definitivt att göra.
Men det här är verkligen inget ogenomtänkt beslut.  Jag har gillat att blogga, jag gillar ER så himla mycket, men de senaste månaderna har jag mer och mer känt att:

1) Mitt liv är text, text, text. Something's gotta give.
2) Jag har mer och mer insett att bloggandet på så många sätt gör livet till ett slags andrahandsupplevelse. Att även i stunden tänker jag på hur jag ska beskriva det på bloggen sen.
3) Jag verkligen vill göra det som jag tidigare lovat mig själv att aldrig göra: börja twittra. Jag gillar ju att skriva korta Facebookstatusar, i stunden precis när det händer. Det här blir ju nåt liknande. Jag är verkligen sen med att haka på Twitter-tåget, men för mig är det en ny utmaning - och jag gillar det!

Tack allihopa! Ni som läst den här bloggen - och min gamla - har följt mig genom livets karuseller och berg- och dalbanor. När jag har krisat har ni varit ett fantastiskt stöd, och ni har varit lika sköna att dela kickar med.

Hoppas ni vill följa mig på Twitter - matsstrandberg_ heter jag där!
Och ni kan ju också fortsätta kolla min kära medförfattare Saras blogg! 

34 kommentarer:

  1. *snyft* Det känns redan tomt ... Men skönt att du representerar oss på Twitter så jag slipper. ;)

    SvaraRadera
  2. Åh nej! Vilken blogg ska nu bli min första att kolla varje dag??

    SvaraRadera
  3. Jag kommer sakna din blogg så himla mycket! Du är den enda jag följer dagligen... Får väl hänga med på twitter istället nu då :)

    SvaraRadera
  4. Nej, nej, nej!!!! Din blogg är min absoluta favorit. Kommer att sakna den så mycket!

    SvaraRadera
  5. Skönt för dig att ha fattat beslutet men tråkigt för oss.

    SvaraRadera
  6. Du ska veta att du kommer vara saknad. Det är så härligt på morgonen när man kliver upp och sitter med sin kopp kaffe och börjar dagen med att läsa din blogg. Vad ska jag nu läsa?

    SvaraRadera
  7. NEEJ!! Tråkigt.. // Jonas

    SvaraRadera
  8. Jag kommer att sakna dig! Du är underbar :) Älskar dina böcker å att läsa om ditt liv! Jag har inte riktigt hajjat det här med Twitter men jag lär väl lära mig det nu då om jag ska fortsätta hålla mig uppdaterad :)
    Bye bye fina Mats <3
    /Åsa

    SvaraRadera
  9. Neeeeej! Förstår vad du menar men så trist, kommer att sakna att gå in här varje dag! Kram kram!

    SvaraRadera
  10. Vad trist att läsa att du tänker sluta att blogga. Förstår dock vad du menar när du berättar varför. Tack för den här tiden. En stor kram och lycka till med framtiden!

    SvaraRadera
  11. nämen vad trist! det blir tomt i bloggosfären. och jag vet inte ens vad twitter är, om jag ska vara ärlig. och mossig.

    SvaraRadera
  12. Nej men nej! Fast okej då. Men jag kommer att sakna dina inlägg.

    SvaraRadera
  13. Tack för tiden i alla fall :)

    SvaraRadera
  14. Tack för att jag har fått läsa! Sitter med Thentes rec uppslagen framför mig just nu, megastort grattis till den, han är ju HELT lyrisk! All lycka till framöver hälsar en trogen bloggläsare.

    SvaraRadera
  15. Jaha du Mats,

    Vad ska jag nu läsa när jag dricker mitt morgonkaffe?
    Tack för allt roligt, mindre roligt och intressanta inlägg, kommer att sakna bloggen som gett mig lite hemlängtan emellanåt.

    Kramar från
    Foxen i Brasilien.

    SvaraRadera
  16. Fäller en tår, men jag förstår dig fullständigt! Självklart kommer jag att följa dig på Twitter :)

    SvaraRadera
  17. On no!!!! Detta har varit min favvoblogg så himla länge, men jag förstår. Hoppar på dig direkt på Twitter istället. Ska fixa Cirkeln imorgon och sträckläsa över påsken. Ha det så himla bra. ♥

    SvaraRadera
  18. Tack för den här tiden och kom gärna tillbaka:-) Vi i BTMs bokklubb läser Halva liv just nu - basåduvet.

    SvaraRadera
  19. TACK TACK TACK ALLA!!! Ni har varit sånt skönt sällskap i det här ensamma arbetet!

    SvaraRadera
  20. saknar din blogg som fan - älskade dina krönikor i qx och därigenom fastnade jag i bloggen. men life goes on. har läst cirkeln i helgen och tokälskar! skitbra! :)

    SvaraRadera
  21. Meh! Jag drog till Klackenbergs i Vällan för att köpa Cirkeln i påskpresang till största ungen. Men jag fick bara tji, den hade tagit slut i ett nafs. Grattis måste man säga!

    SvaraRadera
  22. Anna: TACK - den ska tryckas om nu. Men det finns några kvar på förlaget så det ska gå att beställa genom din bokhandel!

    SvaraRadera
  23. Ja, fick tag på en! You had me at "Apokalypsen".

    SvaraRadera
  24. Gaaaahh,,,, VARFÖR funkar inte det att komma in på din twitter??? MATSABSTINENS NUUU!!! // Jonas

    SvaraRadera
  25. Ojoj, jag glömde ändra här, jag har bytt namn till: matsstrandberg_
    Ändrar även i inlägget nu!

    SvaraRadera
  26. Visst har du lessnat på Twitter nu och vill börja blogga igen? Joooooooooooo (oj där avslöjade jag den norrländska dialekten). Eller skaffa dig en gilla-sida på FB åtminstone, tror man kan få twitter och FB att synka så man bara uppdaterar på ett ställe. Åh vilken bra idé!!
    Visst hittar man dig på bokmässan i sep? Nåt annat är väl otänkbart med nya fina boken.
    Mera Mats åt folket!
    /Alexandra

    SvaraRadera
  27. Jag har abstinens!!!! Får nog ta mig i kragen o försöka förstå det däringa twittrandet :) stort grattis igen till all framgång med cirkeln, den syns och hörs om överallt. Jag gjorde en stor miss när jag glömde hämta ut mitt bokade ex på bibblan, nu: köplats nummer 25. Men såg också att den numera finns inköpt till en mängd filialer till stans huvudbibliotek. Härligt! Ta hand om dig. / mollya

    SvaraRadera
  28. *tittar in och saknar lite*

    SvaraRadera
  29. Kommer du aldrig tillbaka hit ? Jag finns på twitter o följer dig men inte är det som en blogg- JAg tycker ärligt talat att twitter är rörigt o glömmer stället i flera veckor ibland.

    SvaraRadera
  30. Slutar en, börjar en annan:

    http://bookie.bokhora.se/

    SvaraRadera
  31. ska vi följa varandra på bloglovin?:)

    SvaraRadera
  32. Jag skulle jätte gärna vilja veta lite mer exakt vilket datum tredje boken Nyckeln kommer ut. För jag måste verkligen få veta hur det slutar och speciellt hur det kommer bli mellan Linnea och Vanessa. Jag längtar verkligen tills den kommer.
    // stort fan av cirkeln trilogin

    SvaraRadera
  33. Hej, jag är ett stort fan, jag undrar om ni kunde skicka mig information om dig själv till en författare uppgift som jag skriver om dig, därför att jag älskar din bok cirkel. Skicka den till denna e-postadress: vaarinvigre-gundersen@lyse.net. ;) Om du har några bra hemsidor med information om dig själv, kan du skicka länken till mig?

    SvaraRadera